ה'פורים' של אישי הציבור • וגם: מעיישה בשני צ'אלמערים

"שלושה דברים שאפשר למצוא בכל מקום בעולם: בית חבד, זק"א וקוקה קולה".
יעקב גרודקה 1 Comment on ה'פורים' של אישי הציבור • וגם: מעיישה בשני צ'אלמערים

פרויקט פורימי מיוחד • במשך ימות השנה – אישי הציבור החרדים הם אנשים רציניים ועסוקים, אבל מה שקורה תמיד לא קורה בפורים • ישראל אוחיון פגש אותם והם מצידם סיפקו לו הצצה להווי הפורימי האישי שלהם

"שלושה דברים שאפשר למצוא בכל מקום בעולם: בית חבד, זק"א וקוקה קולה".
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במשך ימות השנה – אישי הציבור החרדים הם אנשים רציניים ועסוקים, אבל מה שקורה תמיד לא קורה בפורים. ישראל אוחיון פגש אותם  לרגל יום הפורים, והם מצדם סיפקו לו הצצה להווי הפורימי האישי שלהם, וחלקם אף תרמו לו בדיחה קורעת.

שניאור רוזן – יועץ התקשורת של סגן השר מאיר פרוש

"בפורים אני אקרא את המגילה עם המשפחה המורחבת בפדיון הבן של אחייני, לאחר מכן אשתתף בסעודת פורים אצל מנכ"ל 'המבשר' מוישי פרוש עד אור הבוקר. אני מקדיש את סעודת פורים למשפחתי הקרובה, את סעודת הפורים דמוקפין אעשה אצל סגן השר מאיר פורש.

שניאור רוזן

תן איזו בדיחה:

"אין".

יהודה משי זהב – יו"ר זק"א

"בזק"א כל השנה אנחנו פוגשים את המתנדבים בזירות של אירועים, וכל פעם שאנחנו מסיימים טיפול אנחנו מאחלים לעצמנו שנתראה בשמחות, אז בפורים אני משתדל לעשות סבב ארוך וגדול ברחבי הארץ, ולהספיק כמה שיותר בתי מתנדבים, ובעצם לקיים את האיחול הזה של נפגש בשמחות".

קוקה קולה, חב"ד וזק"א

תן איזו בדיחה:

"שלושה דברים שאפשר למצוא בכל מקום בעולם: בית חבד, זק"א וקוקה קולה".

אבי בלומנטל – יועץ תקשורתי

"אני חושב שהחג הזה לא מקבל את היחס הראוי. בסוכות יש השקעה של בניית סוכה ולכן התחשבו בנו ונתנו לנו חג שבוע בשביל ליהנות מהעמל. גם לפני פסח יש ניקיונות, החלפת כלים, הגעלת כלים וכו, ופינקו אותנו בשבוע. פורים, למרות ההשקעה בתחפושות ומשלוחי מנות נגמר בפחות מ-24 שעות. מן הראוי היה שהחג יימשך שבעה ימים ובין היתר יאפשר לכל אלה שאני מביא להם משלוח והם לא בבית להחזיר לי".

תן איזו בדיחה:

"שני צ׳אלמערים נפגשים בכותל בערב חנוכה. שואל מוישה את יענקל: 'תגיד יענקל, קיבלת את הצ׳ק משיקאגו?', עונה לו: 'לא'. אומר לו מוישה: 'גם אני לא קיבלתי'. וככה, כל יום בכותל הם נפגשים ומקללים את היהודי משיקאגו שהבטיח להם תרומה 'שימות, שיהיה חולה', 'הגנב הקמצן הזה שיחולו 200 קללות על ראשו'. בערב פורים מקבל מוישה טלפון משיקאגו: 'מה נישמע? מדבר דוד משיקאגו אני מתנצל הייתי עסוק ולא שלחתי לך בזמנו אבל כעת שלחתי צ׳ק כפול'. אומר לו הצ׳אלמער 'לא תאמין אבל אני לא מפסיק להזכיר אותך כל יום בכותל'. ענה לו היהודי משיקגו: 'אני מאחל לך שהשם  יתן לך בכפליים כל מה שאתה מאחל לי כל יום בכותל'.

נחמניאל סבן – חבר מועצת העיר ירושלים

"חג הפורים שלי – עובר עלי עם המשפחה שלי בשכונה שלי. בקרית יובל יש אוירה משפחתית ותחושה של שותפות. משלוחי המנות, קריאת המגילה השיכורים הילדים שמתחפשים ומעל לכל המבטים החוקרים של מי שאינו שומר תורה ומצוות שבוחנים בשבע עיניים איך נראה יהודי שומר תורה ומצוות כשהוא שיכור".

נחמניאל סבן

"הערך של החג הזה הוא בעצם החידוד היהודי שלנו שבכל שנות קיומנו היה איזה שהוא המן שניסה לחסל את העם היהודי ולא הצליח. ערך נוסף, ביום הזה נחשף כל בן אדם ומראה את ה'עצמי' שלו מול כולם".

תן איזו בדיחה:

"דיבר איתי אברך ספרדי 'משתכנז' שגר ברמות שהשנה נוצרה לו בעיה באיזה יום לחגוג את חג הפורים שעד היום היו הספרדים קוראים את המגילה בי"ד אז לא הייתה לו בעיה – הוא היה קורא בט"ו…. השנה שנפסק על ידי הראשל"צ שקוראים בט"ו ואילו רבה הספרדי של ירושלים פסק שקוראים בי"ד הוא מרגיש אובד עצות, אם יקרא בי"ד יאשימו אותו ששמע לרבה הספרדי של ירושלים ואם בט"ו. יואשם בציות לראשל"צ ויאבד את כל זכויותיו כ'משתכנז…'. הצעתי לו שיקרא בט"ו בבית כנסת אשכנזי בנוסח אשכנז וכך לא ייחשד שנשאר בו סרך 'ספרדיות'. והאמת והשלום אהבו".

אשר מדינה – מזכיר סיעת ש"ס

"בי"ד אני בחג בחיק משפחתי בבני ברק, ולמחרת בערב הולך כמובן לשמחת הפורים המרכזית של 'אל המעיין' בירושלים, עם יו"ר שס השר אריה דרעי. פורים בשבילי זו הזדמנות לשמוח שמחה אמיתית, יהודית, שאיננה תלויה במשהו חיצוני".

תן איזו בדיחה:

"יהודי אחד מבני העיר רכש עבור ידידו העני הכפרי כרטיס הגרלה ואולי יתמזל מזלו ויזכה בפרס הגדול. בערב הוא מגלה שהכרטיס זכה! הוא מתרגש ומחליט לצאת בלילה, למרות השלגים, לאותו כפר כדי לבשר לעני על זכייתו. לאחר דרך מפרכת הוא נוקש על דלתו באישון לילה. הכפרי פותח את הדלת ועמיתו צוהל: זכית בפרס הגדול!".

"העני מזעיף מולו פנים ואומר: מילא כל הכפר לא יודע , אבל אתה שיודע, מאיפה יש לך את החוצפה לדפוק בדלת של גביר כמוני באמצע הלילה?".

יעקב איזק – יועץ השר יעקב ליצמן

"ימי הפורים עוברים אצלי בבית בחיק המשפחה המורחבת, בשמחה גדולה וברוב עם. וריקודים, ושתיה, כפי שנהוג בחצר הקודש קרלין סטולין, אצל האדמו"ר שליט"א".

"פורים אצלי זה כמו מטען אוניברסלי, שממלא את האדם בשמחה לכל השנה. במהלך השנה, כל פעם שצריך לקצת רוממות רוח ואושר רוחני, לוגמים מעט ממלאי השמחה שמוטען בפורים".

2016-03-23 13.09.21_resized

הזמר איציק אורלב

אנחנו מעבירים את חג הפורים בשמחה ובמשתה עם המשפחה ושתיה עד לא ידע.  הערך של פורים: יום גדול וקדוש ככיפורים ובגלל זה גם משתדלים כל שנה לעשות סיום של מסכת מגילה בסעודה.

תן איזו בדיחה:

"אין".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מעניין, כל אלו חרדים? על חלק מהם אף פעם לא חשבתי כן… האמת מה הראיה שהם חרדים? מקול חי?